Vin Rosu | Sec | Feteasca Neagra | 2019 | Dealu Mare DOC CMD* | Alcool: 17,0% vol. | Volum: 75 cl | producator 1000 de Chipuri* | brand Sforile* | podgoria Dealu Mare* – Fintesti | regiunea viticola Dealurile Munteniei si Olteniei | Romania | Editie limitata: 4480 st
note de degustare | Este un vin puternic, cald, pe note de gemuri de prune si cirese, cu o amplitudine si personalitate deosebite. este considerat unul din cele mai bune vinrui romanesti facut din Feteasca Neagra. Vine dintr-un an exceptional in zona Dealu Mare, neegalat pana astazi.
asociere culinara | Un vin excelent pentru preparate din carne rosie (vita, vitel, porc, oaie, miel, rata, gasca etc), branzeturi maturate si deserturi pe baza de ciocolata amaruie.
temperatura de servire | 15 - 18 grade Celsius
* Sfoara ( Sforile ) - Măsură oficială folosită altădată pentru suprafețele de teren (a cărei valoare a variat după epoci). Bucată (mică) de teren agricol, de pământ de cultură. Sfoară de moșie = moșie mică.
Atelierul de Cadouri VinPeNet | O astfel de sticla de vin premium poate fi un cadou potrivit (se pune intr-o punga cadou sau intr-o cutie speciala). Poate deveni un cadou gourmet daca i se alatura un preparat din carne rosie, o branza maturata sau o ciocolata amaruie, toate de foarte buna calitate si ambalate corespunzator.
Surse: comunicate.wall-street.ro,1000dechipuri.ro, onvpv.ro, agerpres.ro
Aparitie excentrica pe piata vinurilor, producatorii de la “1000 DE CHIPURI” folosesc struguri cultivati in podgoria proprie de 63 de hectare care se aseaza linistit pe colinele din Fintesti, zona viticola Dealu Mare. Povestea vinurilor a inceput in 2007, cand au achizitionat primele pamanturi de la localnici. De atunci, in primavara fiecarui an au fost plantate cu grija soiuri rosii si albe: Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir, Shiraz , Feteasca Neagra si Feteasca Alba, Chardonnay, Riesling Italian, Sauvignon Blanc, Tamaioasa Romaneasca. 2011 a fost primul an de recolta, iar in 2012 au aparut vinurile 1000 de chipuri: Cantea ,Luscan, Iordache. Vinuri care poarta numele si chipul persoanelor de la care cumparasera terenul “Ne straduim cu fiecare produs aparut de atunci sa promovom calitatea si nu cantitatea , chiar daca asta a insemnat ca abia dupa 10 ani de cand ne ocupam de vie si vin sa ne putem acoperi cheltuielile anuale“ spune Stefan Ionescu, “iar despre acoperirea investitiei mai discutam peste vreo inca 10 ani”.